چه کسی داور دربی می شود؟

 

فصل چهاردهم لیگ برتر با تمام افت وخیز خود روز جمعه به پایان می‌رسد. فصلی که برای استقلال و پرسپولیس خوب پیش نرفت و همین نکته امید آنها را متوجه بازی دربی کرده است. سرانجام با تمام مخالفت‌ها روز دربی تغییری نکرد و تنها تخفیف سازمان لیگ تغییر دو ساعت و نیمه زمان بازی بود. حالا مهم‌ترین سوژه بعد از تعیین وقت دقیق بازی این است: «قضاوت دربی برعهده کدام داور خواهد بود؟ »

در روزهایی که بازی‌های حساس باعث شد تا کمیته داوران اکثر دارایی خود در این زمینه را خرج بازی‌های مهمی مثل بازی استقلال و تراکتورسازی کنند، در نزدیکی دربی فقط دو گزینه پیش روی کمیته داوران باقی ماند و آن هم علیرضا فغانی و محسن ترکی بود. این دو داور باتجربه که جزو داوران بین‌المللی و الیت ایران هستند کاندیدای قضاوت بازی پرطرفدار دربی بوده و از بین این دو داور یکی سوت بازی را به صدا در می‌آورد. اگر بخواهیم موشکافانه به ماجرای انتخاب داوری دربی بپردازیم و بازی‌های گذشته را بررسی کنیم با توجه به شواهد موجود شانس ترکی برای قضاوت این بازی زیاد است اما تنها دلیل دوری این داور از قضاوت این بازی حساس مخالفت‌های مسعود مرادی با حضور او در این بازی است. به چند سال قبل برگردیم زمانی که مسعود مرادی هنوز قضاوت می‌کرد و در لیست بین‌المللی حضورداشت. مرادی در این لیست نفر اول بود و ترکی در جایگاه دوم قرار داشت.

در همان سال که مرادی به روزهای پایانی داوری خود نزدیک می‌شد ترکی توقع داشت که مسوولان کمیته داوران او را در لیست به‌عنوان نفر اول اعلام کنند که اینگونه نشد و همین مساله استارتی شد برای اختلاف بین دو داور. نکته بعدی که به این اختلاف دامن زد، مساله انتخاب چند باره ترکی برای قضاوت دربی بود! در آن زمان مرادی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که مگر قحطی داور آمده که ترکی پشت سر هم داوری دربی را برعهده دارد اما شاهدان این ماجرا حرف‌های مرادی را طور دیگری به گوش او رساندند و در نهایت ترکی به شدت از مرادی دلخور شد و حتی در مقطعی اعلام کرد که دیگر داوری نمی‌کند.

اتفاقاتی که بین این دو داور در سال‌های قضاوتشان افتاد باعث دلخوری عمیقی شد که هیچ کس نتوانست آن را برطرف کند !حالا و با توجه به اینکه مرادی یکی از اعضای کمیته داوران است وقتی متوجه شده که ترکی گزینه محتمل تری نسبت به فغانی برای قضاوت دربی است، مخالفت خود را با این مساله عنوان کرده و نمی‌خواهد این داور سوت بازی را به صدا در آورد. اما نکته اینجا است که با توجه به مخالفت‌های این عضو کمیته، کمیته داوران بازی تراکتورسازی و نفت که بازی بسیار مهم و حساسی است و سرنوشت قهرمان لیگ را تعیین می‌کند پیش رو خواهد داشت. مسلما بازی تراکتورسازی و نفت به مراتب از هر لحاظ مهم‌تر از دربی دور برگشت بوده و سرنوشت قهرمان را تعیین می‌کند. با توجه به این مساله مسوولان کمیته داوران باید تصمیم درستی گرفته و داوری را برای بازی تراکتورسازی و نفت انتخاب کنند که بتواند به خوبی این بازی حساس رامدیریت کند و با توجه به اینکه تراکتوری‌ها روی قضاوت ترکی حساس هستند و در این طرف هم استقلالی‌ها همیشه از قضاوت‌های فغانی گله‌مند بودند، شاید بتوان پیش بینی کرد که کمیته داوران با توجه به مخالفت‌های مرادی بازهم ترکی را برای دربی و فغانی را برای بازی تراکتورسازی و نفت انتخاب کند. البته شاید یک اتفاق کوچک همه برنامه‌ریزی‌ها را به هم بزند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:, | 13:38 | نویسنده : آرمین |